Indonesia Model- Ayu Gani

05

- Advertisement -

Ayu Lestari Putri Gani (lahir 13 Ogos 1991) adalah model Indonesia, perancang kecantikan dan pereka kacamata, yang terkenal sebagai pemenang musim ketiga Model Top Next Asia, di mana dia mewakili Indonesia dan menjadi peserta pertama dari Indonesia yang memasuki tiga teratas dalam sejarah persembahan.

Kerjaya pra-persembahan

Gani memulakan kariernya ketika dia mengikuti pertandingan pemodelan yang disebut “Wajah Femina”, di mana dia dianugerahkan gelaran “Paling Favorit”. Selepas itu, dia berjalan di beberapa pertunjukan fesyen di seluruh Indonesia dan menjadi ikon Minggu Fesyen Jakarta 2012. Dia juga pernah tampil di banyak sampul majalah, penyebaran, dan wawancara seperti Majalah Surface, Femina Indonesia, Grazia, Nylon, HighEnd, dan Harper’s Bazaar Singapore sebagai pemenang Next Top Model Asia (musim 3). Dia juga pernah menjadi model untuk Zalora.

Model Teratas Asia

Gani adalah salah satu daripada empat belas peserta pada musim ketiga Model Teratas Asia. Dia adalah salah satu daripada tiga peserta yang mewakili Indonesia, yang lain adalah Tahlia Raji dan Rani Ramadhany. Dia menerima tiga foto terbaik atau panggilan pertama dalam minggu 2, 6 dan 12 – nombor kedua tertinggi selepas Monika Sta. Maria dengan empat orang. Dia memenangi pertandingan menentang Sta. Maria dan Aimee Cheng-Bradshaw, memenangi Subaru XV STI, penutup Harper’s Bazaar Singapura, kontrak Pengurusan Model Storm di London dan kempen dengan TRESemmé.

Post Kerjaya Model Teratas Asia

Gani mendapat beberapa pekerjaan di Eropah untuk pemotretan komersial dan penyebaran majalah serta kempen musim sejuk The Body Shop. Dia berkolaborasi dengan Minimal, jenama fesyen di Indonesia.

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: