Artis Philippines- Toni Gonzaga

03.jpg

- Advertisement -

Celestine Cruz Gonzaga-Soriano (lahir 20 Januari 1984), lebih dikenali sebagai Toni Gonzaga, adalah penyanyi, tuan rumah dan pelakon televisyen Filipina.

Kerjaya

2012-2014

Pada bulan Mac 2012, Gonzaga membintangi Wansapanataym yang pertama bulan pertama yang menyiarkan empat episod.

Anugerah Pemain Konser Perempuan 2011 telah diberikan kepada Gonzaga oleh Yayasan Memorial Guillermo Mendoza. Pada Oktober 2012, Gonzaga akhirnya melancarkan filem komedinya di mana dia bekerjasama dengan Vice Ganda dan Luis Manzano bertajuk, Lelaki Ini Cinta Dengan Anda, Mare !. Filem ini merupakan salah satu filem Filipina yang paling hebat sepanjang masa, dengan pendapatan sebanyak P315 juta ketika ia mencapai pekan ketiga dalam pementasan di seluruh negara. Lebih-lebih lagi, dia telah dianugerahkan Host TV Terbaik Perempuan untuk persembahannya, ASAP 2012, oleh Anugerah Bintang PMPC sebelum 2012 berakhir.

Pada 7 Januari 2013, Gonzaga memasuki pertandingan Lagu Cinta Himig Handog P-Pop dengan lagu yang dipanggil “Kahit Na”, yang ditulis oleh Jumbo “Bojam” De Belen. Peraduan ini menampilkan penerbit lagu yang bekerjasama dengan seniman Filipina untuk mencipta muzik OPM baru. Lagu itu pada masa yang sama dipromosikan oleh Star Records Inc. kerana ia dipilih sebagai salah satu daripada 12 Grand Finalists. Video muzik lagu tersebut dihasilkan oleh Universiti Filipina. Dia menyanyi lagu semasa final grand pada 24 Februari di SM Mall of Asia Arena. Secara keseluruhan, lagu itu selesai di tempat kelima sebagai Lagu Cinta Terbaik P-pop, dengan itu memberi ganjaran kepada penulis lagu Gonzaga Php100,000 secara tunai.

Pada bulan Februari 2013, Gonzaga mengesahkan bahawa dia adalah tuan rumah pertunjukan realiti nyanyian The Voice of the Philippines. Sebagai sebahagian daripada sambutan ulang tahun ke-20 Star Cinema, Gonzaga membintangi Bea Alonzo, Shaina Magdayao, Angel Locsin dan Enchong Dee dalam Four Sisters Cathy Garcia-Molina dan Perkahwinan. Pada bulan Jun 2013, beliau menganjurkan Kwentong Kusina, Kwentong Buhay, sebuah pertunjukan masakan yang disiarkan setiap pagi Ahad untuk 10 episod. Pada 8 Oktober 2013, Gonzaga memenangi “Best Female Emcee” pada Anugerah Aliw ke-26. Menjelang akhir tahun ini, dia akan menjadi tuan rumah musim kelima Big Brother. Filem terbarunya (bertentangan dengan Piolo Pascual), Starting Again Again, adalah filem box instant yang ditayangkan di Filipina pada 12 Februari 2014. Dia mengeluarkan album studio keenamnya yang dipanggil Celestine sementara Home Sweetie Home, sebuah sitkom bersama John Lloyd Cruz , sudah ditayangkan pada malam Sabtu. Melanjutkan promosi albumnya, dia menyambut Myx sebagai Celebrity MYX VJ untuk bulan Julai, dan disokong oleh konsert yang dipanggil Celestine Toni Gonzaga pada 3 Oktober 2014 di Mall of Asia Arena. Serta menjadi tuan rumah bersama dengan saudara seimannya, Alex Gonzaga, yang berjudul Team Gonzaga yang semata-mata melihat dalam mudah alih ABS-CBN. “Cinta Ini Suka” dan “Lagu ni Ginny” telah dikeluarkan di MYX dan YouTube.

2015-sekarang

Star Cinema telah menghasilkan filem Coco Martin dan Gonzaga yang bertajuk, You’re My Boss. Pada April 2015, Gonzaga memperbaharui kontraknya dengan ABS-CBN Corporation. Dia mengumumkan bahawa dia akan mengembalikan peranannya sebagai tuan rumah Big Brother: 737, yang ditayangkan pada 20 Jun 2015. Gonzaga dan suaminya, Paul Soriano, diketahui penyokong Bongbong Marcos, anak lelaki diktator Ferdinand Marcos, dan Rodrigo Duterte dan perang narkoba.

Terdahulu pada tahun 2016, beliau diperkenalkan sebagai salah seorang pegawai HIMIGration (hakim) rancangan realiti konsep asal ABS-CBN, I Love OPM, bersama Lani Misalucha dan Martin Nievera, dan dihoskan oleh Anne Curtis.

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: