Artis India- Nina Manuel

04.jpg

Nina Manuel adalah model India, tuan rumah televisyen, dan VJ.

Kehidupan awal

Manuel dilahirkan pada 24 April di Mumbai, India kepada seorang bapa dari Kerala dan seorang ibu dari Goa. Dia membuat persekolahan di Kuwait, Bahrain dan Dubai. Dia kembali ke Mumbai untuk menamatkan pengajiannya dalam bidang perdagangan dari Mithibai College. Dia bercadang untuk menjadi seorang peguam, kerana dia telah menamatkan pengajian selama 2 tahun di kolej undang-undang. Ibunya melihat iklan di akhbar untuk pertandingan Femina Look of the Year pada tahun 1995. Ibu Manuel menggalakkannya untuk mengambil bahagian dan dia melakukannya. Walaupun, dia tidak menang akhirnya, dia mendapat perhatian oleh Mehr Jessia. Ini memulakan kerjaya pemodelannya. Dia meninggalkan Kolej Undang-Undang GJ Advani selepas enam bulan memihak kepada kerjaya pemodelan.

Kerjaya

Manuel memulakan kerjaya pemodelannya dengan pertunjukan untuk Ensemble, sebuah kedai haute couture, dan dijemput oleh pereka terkemuka India. Dia mula melakukan banyak pertunjukan rampasan dan seterusnya mendapat kontrak pemodelan dengan San Miguel, Lawman Jeans, Bausch & Lomb, Levi’s, Coca-Cola, The Indian Express dan Kodak. Dia juga telah melakukan pukulan untuk pereka dan video muzik dengan Baba Sehgal, Remo dan Anaida. Dia telah mengadakan pertunjukan jalan untuk pereka seperti Suneet Varma, JJ Valaya, Raghvendra Rathod dan Ravi Bajaj.

Kerjaya televisyen Manuel merangkumi enam tahun dan termasuk tiga pameran yang dia tuan rumah – Nina pada 9 di Zee Muzic, Midnite Manuel di Zee Muzic dan After Hours di Zee Cafe. Dia juga seorang VJ di Channel V, di mana dia menjadi tuan rumah pertunjukan Late Night V.

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: